Druk cyfrowy a kalendarze reklamowe

Kalendarze reklamowe, jak i innego rodzaju druki firmowe, wykonywane są z wykorzystaniem dwóch głównych  rodzajów druku, którymi są druk offsetowy i druk cyfrowy. Drukowanie w technologii offsetowej umożliwia osiągnięcie najwyższej jakości druku, lecz technologia ta staje się mało opłacalna w niskich nakładach. Druk cyfrowy, w porównaniu do offsetu, jest stosunkowo młoda technologią, której główną zaletą jest atrakcyjna cena wydruków przy niskich nakładach.

Druk cyfrowy przez szereg lat był spychany na margines przez fachowców w dziedzinie poligrafii. Niechęć do tej technologii spowodowana była znacznie gorszymi parametrami druku, które przekładały się na wręcz przypadkowe odwzorowanie kolorów, jak i pozostałe aspekty świadczące o jakość końcowego druku. Wraz z rozwojem technologicznym można było zaobserwować stopniowe zacieranie się różnic jakościowych, aż do momentu, w którym najnowsze maszyny do druku cyfrowego zaczęły drukować z taką precyzją, że można wręcz zapomnieć o wadach tej techniki w kontekście jakości druku.

Wraz z rozwojem obydwu tych technologii doszło do wyraźnego spadku kosztów druku, które tyczą obydwu wspomnianych technik. Druk offsetowy, mimo wszystko najczęściej wybierany jest do druków w większych nakładach, a druk cyfrowy do niewielkich, krótkich serii wydawniczo-reklamowych.

Technologia druku a kalendarze reklamowe

W produkcji kalendarzy reklamowych bardzo często spotkać się można z łączeniem obu technik drukarskich. Te elementy kalendarzy, które muszą zostać wyprodukowane w dużych ilościach zwykle drukowane są offsetowo, a zaliczają się do nich między innymi:

  • bloki kalendarzy książkowych
  • kalendaria kalendarzy trójdzielnych, jednodzielnych i czterodzielnych
  • kalendaria bloczkowe do kalendarzy biurkowych

Powyższe elementy najczęściej stanowią spójna część większości oferowanych kalendarzy reklamowych, które stosowane są do poszczególnych modeli.

Oczywiście druk offsetowy świetnie sprawdza się w produkcji wszelkich elementów kalendarzy, a w szczególności jeśli chodzi o kolekcje kalendarzy gotowych, jak na przykład kalendarze trójdzielne z gotowymi główkami, w przypadku których reklamę zamawiającej je firmy umieszcza się na stopce kalendarza.

Druk cyfrowy okazuje się być bardzo pomocny w momencie, gdy realizowane są zamówienia na kalendarze reklamowe w opcji indywidualnej. Idealnym na to przykładem są kalendarze trójdzielne, które w opcji indywidualne powstają najczęściej z wykorzystaniem gotowych bloczków kalendariów, które wydrukowane zostały technologią druku offsetowego. Natomiast takie elementy tych kalendarzy jak główki oraz plecki drukowane są cyfrowo. W efekcie powstają efektowne kalendarze reklamowe, które zdobią indywidualne grafiki reklamowe. Bardzo korzystnie wygląda kwestia ceny tak wykonanych kalendarzy w momencie, gdy ich nakład oscyluje w okolicach 100 sztuk. Przy takim nakładzie zdecydowanie bardziej opłacalnym okazuje się wykonanie druków indywidualnych na tak zwanej „cyfrze”.

Innym, bardzo dobrym przykładem wykorzystanie druku cyfrowego jest produkcja indywidualnych, drukowanych okładek kalendarzy książkowych oraz wklejek reklamowych. Technologia druku cyfrowego jest wręcz idealna do tego typu produkcji, gdyż umożliwia znaczące obniżenie kosztów w stosunku do druku offsetowego.

Wszystkie prezentowane na stronie produkty dostępne są do wyczerpania zapasów. Informacje umieszczone na stronie nie stanowią oferty w rozumieniu art. 66 ust. I Kodeksu Cywilnego i może być rozumiana wyłącznie jako informacja handlowa. Wszystkie podane ceny są cenami netto - nie zawierają podatku VAT. Wszystkie prezentowane na stronie zdjęcia mają charakter poglądowy i mogą nieznacznie różnić się od rzeczywistego wyglądu produktu. Różnice kolorystyczne mogą wynikać z ustawień monitora - kantrast obrazu, nasycenie kolorów. Zastrzegamy sobie prawo do ewentualnych błędów w cenach lub specyfikacjach produktów.