Kalendarze książkowe i formy reklamy

Kalendarze książkowe są jednymi z najbardziej uniwersalnych rodzajów kalendarzy reklamowych pod względem możliwości umieszczania na nich, reklam. Treści reklamowe powstające z myślą o tych rodzajach kalendarzy mogą przybierać wiele różnych form i mogą znajdować się na części zewnętrznej kalendarza (okładka) oraz w części wewnętrznej (blok kalendarza). Skorzystanie z możliwości umieszczania reklam i treści informacyjnych w różnych miejscach kalendarzy sprawia, że są one tak bardzo lubiane przez firmy poszukujące wdzięcznych pomysłów na firmowe gadżety.

Reklama na okładce kalendarzy książkowych

Na okładce, czyli tej części kalendarza, która jest najbardziej reprezentatywną i najbardziej widoczną, najczęściej umieszcza się stosunkowo niewielkie ilości informacji, czy też haseł reklamowych, unikając niepotrzebnego przesytu. Istnieje kilka podstawowych sposobów umieszczania reklamy na okładce kalendarzy książkowych, do których zaliczają się:

  • tłoczenie z użyciem specjalnej matrycy
  • nadruk na oprawie skóropodobnej
  • w pełni zadrukowana okładka papierowa

Powyższe techniki różnią się między sobą uzyskiwanym efektem, a ich wybór zależy od indywidualnych preferencji Zamawiającego. Jednocześnie wszystkie te techniki możliwe są do zastosowania w niemal wszystkich kalendarzach książkowych, które prezentowane są na stronie kalendarze książkowe.

Tłoczenie na okładce kalendarza

Tłoczenie jest najpopularniejszym sposobem przeobrażenia kalendarzy książkowych w elegancki gadżet firmowy. Ten sposób znakowania polega na odciśnięciu uprzednio przygotowanego wzoru w formie matrycy do tłoczeń z użyciem specjalnej maszyny tłoczącej. W efekcie uzyskuje się „odbity” na okładce kalendarza wzór określony przez matrycę, który odróżnia się na całej powierzchni okładki, lecz jednocześnie świetnie współgra z całością oprawy.

Tłoczenie może odbywać się na wa sposoby:

  • tłoczenie ślepe
  • tłoczenie z folią

Tłoczenie ślepe to technika, która pozostawia odcisk w kolorze takim jak kolor okładki, lub w nieco ciemniejszym odcieniu. Ciemniejszy odcień wytłoku pojawia się w momencie, gdy materiał, z którego została wykonana oprawa, ma właściwości termoprzebarwialne, czyli zdecydowana większość opraw kalendarzy książkowych z naszej oferty. Tłoczenie taki jest bardzo efektowne i trwałe.

Tłoczenie z folią jest techniką bardzo zbliżoną do tłoczenia ślepego. Różnica polega na tym, że między matrycę, a okładkę wkłada się specjalną folię, która w trakcie docisku matrycy do okładki zostaje „przeniesiona” w kształt wzoru dyktowanego przez matrycę we wnętrze wytłoku. W efekcie uzyskuje się odciśnięty wzór o kolorze stosowanej folii. Dostępnych jest wiele rodzajów i kolorów folii, ale do najczęściej stosowanych zaliczają się folia srebrna oraz złota.

Nadruk na kalendarzach książkowych

Nadruk jest rzadziej wybieraną technika nanoszenia reklamy na okładce kalendarza od tłoczenia, ale przy odpowiednim doborze materiałów oraz wzoru może przynieść bardzo dobre efekty. Najbardziej trwałą i jednocześnie bardzo efektowną techniką nadrukowywania na oprawach wykonanych z materiałów skóropodobnych jest nadruk metodą druku UV. Technika ta umożliwia nadrukowywania grafik niemal bez ograniczeń odnośnie wzorów. Oznacza to, że możliwe jest nadrukowanie nawet tak skomplikowanych grafik jak zdjęcia. Technologia ta ma jednak pewne ograniczenia dotyczące materiałów na jakich można dokonywać druków.

Inną metodą nadruku na okładce jest nadruk metodą sitodruku. Sitodruk z racji swojej specyfiki ma jednak ograniczenia dotyczące drukowanych wzorów, które, aby nadruk był efektowny i estetyczny, nie mogą być nazbyt skomplikowane. Nadruk ten może jednak okazać się mało wytrzymały i mało odporny ta tarcie oraz po pewnym czasie mogą pojawiać się na nim pęknięcia. W większości przypadków znacznie lepiej sprawdza się nadruk UV lub zwykłe tłoczenie.

Kalendarze książkowe z drukowanymi okładkami

Stosowanie drukowanych okładek kalendarzy niesie bardzo wiele korzyści związanych  z dowolnością zagospodarowania ich powierzchni dowolnym motywem graficznym. W przypadku tych kalendarzy grafik ma do dyspozycji całą powierzchnię okładki, która po wydrukowaniu zostaje pofoliowana matową albo błyszczącą folią. Dodatkowo, cześć elementów okładki można uwydatnić stosując lakierowanie wybiórcze UV. Kalendarze książkowe z okładką drukowaną to bardzo dobra okazja do stworzenia kalendarzy, które całkowicie wpasowują się w wizerunek firmy.

Reklamy we wnętrzu kalendarzy książkowych

W części wewnętrznej kalendarzy możliwe jest umieszczenie bardzo różnorakich form reklamy, które bardzo dobrze współgrają z całością kalendarza. Wśród wszystkich metod najpopularniejszymi są:

  • wyklejki reklamowe
  • wklejki reklamowe
  • tasiemki z nadrukiem

Wyklejki w kalendarzy książkowych

Wyklejka to część kalendarza, która łączy jego blok z okładką. Jest to kartka, która najczęściej nie podlega żadnemu zadrukowi w przypadku kalendarzy standardowych, ale w przypadku kalendarzy książkowych powstających na zamówienie jest rewelacyjnym elementem dodającym ciekawego „smaczku” całości. Wyklejka bardzo dobrze sprawdza się zadrukowana w jednym kolorze, w nienachalnym wzorze, który często tworzy się z użyciem logo oraz haseł reklamowych firmy. Warto pamiętać, żeby nie przesadzać z ilością informacji umieszczanych na tej części kalendarzy książkowych, gdyż w większości przypadków uzyskuje się efekt odwrotny do oczekiwanego.

Wklejki do kalendarzy książkowych

Wklejki często mylone są z wyklejkami, a stanowią zupełnie inny nośnik reklamy. Wklejka, w odróżnieniu do wyklejki, jest kartką z dowolnym zadrukiem umieszczaną w dowolnym miejscu bloku. Dzięki precyzyjnemu jej wklejeniu staje się ona integralną częścią bloku kalendarza. Wklejki służą umieszczaniu informacji na temat firmy, produktów oraz wszelkich treści reklamowych. Wklejki są zamawiane niemal tak często jak i tłoczenie.

Tasiemki z firmowym nadrukiem

Tasiemki kalendarzy książkowych mają na celu zaznaczanie stron, co ułatwia korzystanie z kalendarzy. W opcji standardowej najczęściej są one w jednolitym kolorze, ale chcąc zyskać na unikalności kalendarzy jako gadżetu firmowego, warto zastanowić się nad zamówieniem ich indywidualnych wariantów. Tasiemki mogą mieć nadruk w postaci loga firmy, czy też haseł reklamowych, albo zupełnie innej, dowolnej formy graficznej. Wmontowanie własnej tasiemki w kalendarze książkowe nadaje kalendarzom dodatkowego prestiżu.

Kalendarze książkowe są bardzo szerokim tematem do dostosowywania ich do własnych potrzeb reklamowych i warto z tych dobrodziejstw korzystać. Każdy kto ma styczność z eleganckim kalendarzem książkowych indywidualnie zmodyfikowanym lub stworzonym w sposób całkowicie indywidualny zdaje sobie sprawę z wartości reklamowej i estetycznej takiego gadżetu i z pewnością go doceni. Zapraszamy do poznania wszystkich naszych propozycji na kalendarze książkowe na stronie kalendarze książkowe. Zdecydowana większość prezentowanych na stronie kalendarzy książkowych może zostać tak dostosowana do Państwa potrzeb, że staną się one Waszym koronnym gadżetem firmowym. Zapraszamy!

Wszystkie prezentowane na stronie produkty dostępne są do wyczerpania zapasów. Informacje umieszczone na stronie nie stanowią oferty w rozumieniu art. 66 ust. I Kodeksu Cywilnego i może być rozumiana wyłącznie jako informacja handlowa. Wszystkie podane ceny są cenami netto - nie zawierają podatku VAT. Wszystkie prezentowane na stronie zdjęcia mają charakter poglądowy i mogą nieznacznie różnić się od rzeczywistego wyglądu produktu. Różnice kolorystyczne mogą wynikać z ustawień monitora - kantrast obrazu, nasycenie kolorów. Zastrzegamy sobie prawo do ewentualnych błędów w cenach lub specyfikacjach produktów.
//